Frakt och leverans

Leveranstid

Vi skickar normalt alla ordrar inom 48 timmar, med undantag av helgdagar då de istället skickas på måndagar. Du får en leveransbekräftelse via e-post i samband med att din order skickas.

I semestertider kan leveranser dröja ytterligare, men detta kommuniceras i så fall i samband med order. 

Leveranssätt

I Lomma-Bjärred kan du välja fri frakt eller hämta upp på vårt kontorslager i Lomma.

Leverans av de flesta beställda varor sker med PostNords varubrev, My Pack Home eller DHL.

Om din beställning väger mindre än 1 kg och är max 34x24x7 cm kan vi skicka den med PostNord Varubrev. Då levereras ditt varubrev i din brevlåda om det får plats. Annars anländer försändelsen till ditt närmsta PostNord-ombud. I det sistnämnda fallet får du en SMS-avi med information om när du kan hämta din leverans.

Snälla Saker i Lomma AB förbehåller sig rätten att ändra fraktsätt efter att orderbekräftelse sänts ut till kund. Detta görs endast i undantagsfall och i syfte att minimera kostnader och miljöpåverkan samt för att följa reglemente hos fraktbolagen avseende pakets storlek och vikt. Alla priser på webbplatsen är inklusive moms.

Leveranskostnaden är 59 SEK för paket upp till 3 kg. Därefter är fraktkostnaden 79 SEK.

Transportansvar

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga. Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för godset.

Transportskador

Om produkten är skadad vid leveranstillfället ska detta anmälas omgående till Snälla Saker i Lomma ABs kundservice. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.

Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till ombudet vid avhämtning av försändelsen. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.

Om du fått en skadad vara ser vi självklart till att du får en ny så fort det bara går.

Ej utlöst order

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en avgift på 200 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos ombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning nedan. Ej utlösta paket omfattas inte av ångerrätten.